بهترین تبلیغات تلویزیون در دنیا و تحلیل

بهترین تبلیغات تلویزیون، از آگهی‌های صمیمانه و انیمیشنی گرفته تا آگهی‌های کمدی و هیجان‌انگیز را در بر می‌گیرند، اما همگی یک پیام مشترک قانع‌کننده برای مخاطب دارند: ارتباط قوی، تولید با کیفیت بالا و یادآوری برند به مخاطبان. اگر شما هم صاحب برند هستید، قطعاً تجزیه و تحلیل تبلیغات تلویزیونی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و شناخت ویژگی‌های بهترین آگهی‌های تلویزیونی کمک می‌کند تا برای ساخت تیزر تبلیغاتی رادیو و تلویزیون خود دقیق‌تر عمل کنید. در این مطلب می‌خواهیم بهترین تبلیغات تلویزیونی در دنیا را معرفی کنیم که از دید مخاطبان جذابیت زیادی داشتند.

5 نمونه از بهترین تبلیغات تلویزیون در دنیا

ایده گرفتن از تبلیغاتی که در کشورهای دیگر ساخته می‌شود و تطبیق دادن آن با فرهنگ ایرانی می‌تواند به خلق آثاری جذاب برای مخاطبان ایرانی بیانجامد. در اینجا با برترین آگهی‌های تلویزیونی خارجی آشنا می‌شویم.

1.      تبلیغات آدیداس: “به زباله‌های پلاستیکی پایان دهید”

دلیل برتری این آگهی: تبلیغ تلویزیونی آدیداس با عنوان End Plastic Waste از طنز برای بحث در مورد یک موضوع جدی یعنی تغییر آب و هوا استفاده می‌کند.

برند آدیداس در این تبلیغ به شیوه‌ای متفکرانه و طنزآمیز با تغییرات آب و هوایی مقابله می‌کند. نماد محبوب ماپت کرمیت قورباغه، این ویدیو را روایت می‌کند و مردم را تشویق می‌کند تا خود را با شیوه‌های آگاهانه حفظ محیط‌ زیست تطبیق دهند. با افزایش مسئله آب و هوا، این آگهی مطمئناً به مخاطبان هدف خود رسیده است: جمعیت گسترده جوانان و نوجوانانی که برای جهان آینده خود می‌جنگند.

این نوع خاص از تبلیغات تلویزیونی تاثیر زیادی بر مخاطب دارد زیرا از یک رویکرد کمدی برای مقابله با یک موضوع و مسئله سخت استفاده می‌کند. این آگهی طنز پیام خود را با ظرافت ارائه می‌کند و به‌تدریج بینندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا به‌جای بیان صریح حفظ طبیعت، آن‌ها را دعوت به عمل کند.

این استراتژی به تبلیغات اجازه می‌دهد تا به راحتی آگاهی از برند و علاقه مخاطبان به خود را افزایش دهند و در عین حال راه‌های ساده‌ای را برای ایجاد تفاوت بزرگ آن‌ها نسبت به رقبا ارائه می‌دهد. استفاده از لحن طنز در تبلیغات هم مخاطب را سرگرم می‌کند و هم او را تشویق به خرید برند می‌کند و گاهی تنها دلیل تماشای تلویزیون او می‌شوند.

2.      تبلیغات تلویزیون شرکت خدمات مالی Rocket Mortgage: «قطعیت بهتر است»

دلیل برتری این آگهی: موضوعی پیش پا افتاده و ساده را به شیوه‌ای طنزآمیز و تفکربرانگیز ارائه می‌دهد.

آگهی شرکت Rocket Mortgage وام مسکن را به عنوان یک مفهوم تفکر برانگیز و طنز ارائه می‌کند. وام مسکن ممکن است هیجان‌انگیزترین محصول نباشد، اما Rocket Mortgage از طریق طنز معنایی در یکی از بهترین تبلیغات Super Bowl در سال 2021 توجه بینندگان را به خود جلب کرد. این آگهی به دلیل سؤالات قابل تاملی که در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند به یکی از محبوب‌ترین آگهی‌های تلویزیونی تبدیل شده است. در این آگهی مخاطب تلویزیونی به تفاوت بین «وام کاملاً مطمئن» و «وام مطمئن» فکر کنید.

این تبلیغ که یکی از بهترین تبلیغات تلویزیون است، موقعیت‌های فرضی را نشان می‌دهد که فرد در آن اعلام می‌کند «کاملاً مطمئن» است و روی عبارت Pretty sure تاکید می‌کند و البته با وجود اطمینان صد در صدی، اتفاق بدی برای دیگران می‌افتد. این تبلیغ همچنین مخاطب را به این سوال وا می دارد که چگونه تصمیمات روزمره او و عدم اطمینان کامل می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی آنها داشته باشد. در نهایت، چیزی که این تبلیغ را عالی می‌کند این است که یک مشکل مهم در زندگی انسان را معرفی می کند: عدم اطمینان در تصمیمات زندگی. سپس، خود را به عنوان راه حلی برای آن مشکل نشان می‌دهد، در حالی که لحن این تبلیغ کاملاً مثبت و همراه با شوخی است.

3.      تبلیغ تلویزیونی کادیلاک: “چگونه با دست‌قیچی رانندگی می‌کنید؟”

دلیل برتری این آگهی: فرهنگ پاپ و نوستالژی را با هم ترکیب می‌کند و در عین حال تمرکز آن روی برند باقی می‌ماند

ادوارد دست‌قیچی (Edward Scissorhands) فیلمی عاشقانه و فانتزی است که محبوبیت زیادی داشته است. کادیلاک با الهام گرفتن از این فیلم یکی از بهترین تبلیغات تلویزیون را به خود اختصاص داده است. این آگهی از فرهنگ پاپ و نوستالژی برای ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کند و در عین حال ویژگی‌های جدید خودرو را به نمایش می‌گذاشت که حتی به بدترین و بی‌مهارت‌ترین دست‌ها هم اجازه رانندگی با کادیلاک را می‌دهد.

این تبلیغ می گوید که در مواجهه با هر چالش انسانی – چه فیزیکی و چه اجتماعی – کادیلاک برای همه است. این یک پیام فراگیر است که به شیوه‌ای آرام ارائه می‌شود. اگرچه صنعت سینما با خودروساز ارتباطی ندارد، اما این تبلیغات با روایت داستانی بر اساس فیلمی که – مانند کادیلاک – یک فیلم کلاسیک آمریکایی است، همچنان تمرکز را روی برند باقی می‌گذارد.

4. تبلیغ تلویزیونی Airbnb: «بانی و کلاید»

تبلیغ تلویزیونی  Airbnb: «بانی و کلاید»

دلیل برتری این آگهی: داستان مشتری را به روشی قابل درک و در عین حال صمیمانه به مخاطبان نشان می‌دهد.

آگهی «بانی و کلاید» ایر بی‌ان‌بی داستان یک مشتری خود را بیان می‌کند. Airbnb یکی از موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین استارت آپ‌های جهان در زمینه اجاره مکان‌های اقامتی است. موفقیت مداوم  Airbnbدر درجه اول به لطف تعهد همیشگی آنها به شعاری است که از روز اول آنها را از رقبا منحصر به فرد کرده است: اجاره دادن مکانی امن و راحت به هر کسی، در هر سنی برای تعطیلات.

این احساس در تبلیغات 30 ثانیه‌ای آن‌ها برجسته‌تر شده است؛ تبلیغی که در آن زوجی سالخورده را در تعطیلات در یکی از خانه‌های Airbnb نشان می‌دهد. این تبلیغ تلویزیونی فقط مونتاژی از عکس‌های سفر یک زوج است – اما تصاویر داستان شخصی مشتری را روایت می‌کنند که فوراً بیننده با آن ارتباط می‌گیرد و به طور همزمان سهولت استفاده Airbnb را برای همه سنین برجسته می‌کند. این تبلیغ بر بینندگان تأثیری صمیمانه اما سرگرم‌کننده دارد و نگاهی اجمالی به تجربه مثبتی دارد که می‌توانند با Airbnb به دست آورند.

5.      تبلیغ تلویزیونی اپل: «911»

دلیل برتری این آگهی: از دیالوگ صوتی برای بیان داستانی جذاب و قابل ربط با حوزه کار خود استفاده می‌کند.

 در این تبلیغ اپل که یکی از بهترین تبلیغات تلویزین است، از ترس انسان برای خلق یک تبلیغ پرتنش و جذاب استفاده شده است.در یک نکته جدی تر، آگهی تجاری اپل “911” به طور مشابه احساسات انسانی – پریشانی و ایمنی – را به عنوان نیروی محرکه‌ای نشان می‌دهد که چرا مخاطبان به اپل واچ نیاز دارند. در حالی که هیچ شخصیتی روی صفحه ظاهر نمی‌شود، صداهایی به عنوان گفتگوی صوتی در قالب تماس‌های اورژانسی 911 ظاهر می‌شوند.

مکالمات آنقدر پرتنش هستند که مانند صحنه‌های اوج یک فیلم، مخاطب را به خود جذب می‌کنند، اما همچنان به اندازه‌ای قابل ارتباط هستند که مخاطبان بتوانند خود را در موقعیت‌های مشابه ببینند. همچنین به دلیل تمرکز بر دیالوگ گفتاری برای بیان داستانی جذاب و در عین حال قابل ربط، عملکرد این تبلیغ بسیار خوب است.

ویژگی بهترین آگهی های تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند و هر روز بهتر می‌شوند، اما بهترین تبلیغات تلویزیونی حتی سال‌ها بعد از پخش هم در ذهن مردم باقی می‌ماند و همین امر منجر به شناخت بلندمدت برند و درآمد فروش می‌شود. آگهی‌های تبلیغاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم دارای اصول مشترکی هستند که می‌توانید در زمان ایجاد کمپین‌های تبلیغات ویدیویی خود، چه برای پلتفرم‌های تلویزیونی، چه رادیو و چه دیجیتال، از آنها استفاده کنید. در زیر به بررسی عناصر و اصولی پرداختیم که یک تبلیغ تلویزیونی خوب را تشکیل می‌دهند.

ویژگی های بهترین تبلیغ تلویزیونی
  • داشتن یک داستان یا پیام متقاعد کننده: اساس هر آگهی تجاری خوب، داشتن یک خط داستانی یا سناریو و یا پیامی متقاعد کننده است که علاقه مخاطبان را جلب می‌کند و در آنها حس برقراری ارتباط با برند را ایجاد می‌کند. بهترین تبلیغات تلویزیون مستقیماً محصولی را نمی‌فروشند، بلکه بینندگان را در یک داستان یا پیامی جذاب قرار می‌دهند که می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
  • داشتن لحن مناسب با شخصیت برند: یکی از جنبه‌های اساسی موثرترین آگهی‌های بازرگانی تلویزیون، لحن است. بهترین آگهی‌های تبلیغاتی نه تنها قانع‌کننده هستند، بلکه لحن آن‌ها نیز شخصیت برندشان را با دقت به مخاطبان منتقل می‌کنند.
  • جذاب بودن برای طیف گسترده مخاطبان: تبلیغات تلویزیونی با استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ از این جهت متفاوت است که برای مخاطبان گسترده و متنوع پخش می‌شود. این بدان معناست که مفهوم یا پیام شما هر چه باشد، تبلیغات کلی شما باید برای مخاطبان عمومی ارائه شود.
  • ارتباط پذیری: اگر یک موضوع مشترک در همه آگهی‌های تلویزیونی محبوب وجود داشته باشد، آن ارتباط پذیری است. ایجاد شخصیت‌های مرتبط از طریق داستان‌ها و موقعیت‌های مرتبط، مؤثرترین راه برای ارتباط تبلیغاتی شما با مخاطبان است.
  • تولید حرفه‌ای: بهترین آگهی های بازرگانی آنهایی هستند که با کیفیت عالی ضبط و تدوین شده‌اند. استودیوهای تلویزیونی استانداردهای پخش بالایی دارند، بنابراین لازم است تبلیغات از کیفیت فنی استثنایی برخوردار باشند.

چگونه بعد از تبلیغات تلویزیونی تاثیرگذاری خود را بررسی کنیم؟

خوشبختانه امروز به لطف پیشرفت تکنولوژی پایش و نظارت بر تبلیغات در کانال‌های مختلف امکان‌پذیر شده است. همان طور که برای بررسی رتبه‌های وبسایت خود به ابزارهایی مانند Google Search Console دسترسی دارید، هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده تا بر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود نیز دسترسی داشته باشید.

موثر بودن بعد از تبلیغ تلویزیونی

ما در شرکت هوش مصنوعی آویر این امکان را برای شما به عنوان یک کسب‌وکار نوین فراهم کردیم تا بتوانید به راحتی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود را بررسی و تحلیل کنید. ادیستنت محصول شرکت هوش مصنوعی آویر است که به عنوان دستیار هوشمند تبلیغات‌چی‌ها طراحی شده است. این محصول مانیتورینگ با نظارت بر تبلیغات به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مطمئن شوند تلاش‌هاشان به اهداف تبلیغاتی خود رسیده است. ادیسنت بهترین ابزار تحلیل برای تمامی سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی است که به دنبال جذب مشتری بیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی خود هستند و می‌خواهند با تجزیه و تحلیل تبلیغات گذشته خود و همچنین بررسی عملکرد رقبا، به بهترین نتیجه در تبلیغات آینده خود برسند.

مزایای هوش مصنوعی ادیستنت برای داشتن بهترین تبلیغات تلویزیون

از کاربردهای مهم این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایش شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی: ادیستنت، محصول شرکت هوش مصنوعی آویر، قادر است شبکه‌های ملی و استانی در داخل ایران و شبکه‌های خارجی را پایش کند و تحلیل جامعی از تبلیغات ارائه دهد.
  • بالاترین سرعت در پایش تبلیغات تلویزیونی و رادیویی: سامانه هوشمند پایش تبلیغات تلویزیون و رادیو ادیستنت به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان پس از پخش تبلیغات، به تحلیل آنها دسترسی پیدا کنید.
  • پایش 24 ساعته در 7 روز هفته: با استفاده از سامانه هوشمند مانیتورینگ تبلیغات رادیو و تلویزیون آویر، شما می‌توانید به آنالیزهای تبلیغات خود در طول هفته و به صورت 24 ساعته دسترسی داشته باشید.
  • سفارشی‌سازی پایش تبلیغات: سامانه آویر به مشتریان این امکان را می‌دهد تا پایش را بر اساس برنامه مورد نظر خود انجام دهند و نظارت را سفارشی‌سازی کنند.
  • گزارش‌دهی کامل: سامانه ادیستنت این امکان را به کاربران فراهم می‌کند تا گزارش‌گیری جامع و کاملی را دریافت کنند. مواردی همچون ساعت دقیق پخش، شبکه پخش، مدت زمان پخش، نوع آگهی، تاریخ آگهی، ساعت پخش، نام شبکه شرکت آگهی‌دهنده و کد آگهی در گزارش کامل مشاهده می‌شوند.
  • ارسال گزارش بر بسترهای مختلف: با استفاده از سامانه هوشمند آویر، می‌توانید گزارش‌ها را از طریق پیام‌رسان‌ها و پنل شرکت به صورت چندگانه مشاهده کنید.
  • امکان اشتراک‌گذاری گزارش: با استفاده از این سامانه، می‌توانید گزارش‌های دریافتی و تحلیل شده از تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد بهترین تبلیغات تلویزیون

چگونه بهترین تبلیغ تلویزیونی را بسازیم؟

بعد از اینکه تصمیم گرفتید تلویزیون کانال مناسبی برای هدف تبلیغاتی شماست، گام بعدی این است که تصمیم بگیرید که آیا تبلیغات خود را در داخل سازمان خودتان بسازید یا به یک آژانس تبلیغاتی برون‌سپاری کنید. اگر تبلیغات را در داخل سازمان ساختید، با توسعه خلاقیت خود (یعنی پیام بازاریابی، داستان، فیلمنامه و غیره) شروع کنید. تعیین کنید که بهتر است در کدام شبکه تلویزیون تبلیغ خود را پخش کنید، مدت زمان تبلیغ شما چقدر باشد و هر چند وقت یکبار پخش شود. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل تبلیغات تلویزیونی مانند ادیستنت می‌توانید بهترین ارزیابی را برای ساخت تبلیغات داشته باشید.

بعضی از بهترین تبلیغات تلویزیون در تاریخ دنیا کدامند؟

اگرچه عنوان “بهترین تبلیغات تاریه” عنوانی سلیقه‌ای و قابل بحث است، اما بسیاری موافقند که در میان بهترین‌ها می‌توان به تبلیغات مکینتاش اپل در سال 1984، آگهی تبلیغاتی “Hilltop” کوکاکولا در سال 1971 و “Where’s the Beef” در سال 1984 وندی اشاره کرد. تجاری. در سال‌های اخیر، برخی از پربازدیدترین و پرطرفدارترین آگهی‌های بازرگانی عبارتند از تبلیغات «مثل یک دختر» برند Always در سال 2015، و تبلیغ « Old Spice’s “The Man Your Man Could Smell Like» از برند Old Spice در سال 2010.

و در پایان این که…

بهترین تبلیغات تلویزیون توجه بینندگان را به خود جلب می‌کنند و اطلاعات کافی را برای جذب خریداران ارائه می‌دهند، بدون این که شبیه به فضای فروشندگی به نظر برسند. تبلیغاتی که توجه مردم را به خود جلب می‌کند، اغلب شامل داستان‌های جذاب، شخصیت‌های مرتبط، عناصر غافلگیرکننده یا چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که توجه مردم را جلب می‌کنند. سپس، بعد از این که این تبلیغات توجه مردم را به خود جلب کردند، اگر عالی عمل کنند، سالیان سال در ذهن بیننده باقی بمانند.

اگر صاحب کسب و کار هستید و دوست دارید که با تجزیه و تحلیل دقیق آگهی‌های بازرگانی خود در تلویزیون ظاهر شوید، محصول ادیستنت شرکت هوش مصنوعی آویر بهترین دستیار برای شما خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

فوتر سایت