قیمت تبلیغات تلویزیون چقدر است؟

تبلیغات تلویزیون همیشه برای برندها جذاب و وسوسه‌انگیز بوده است زیرا این کانال ارتباطی، مخاطبان زیادی از قشرهای مختلف جامعه را در برمی‌گیرد و به همین دلیل به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا در دیدرس عموم افراد جامعه قرار بگیرند. اما وقتی نوبت درآوردن تعرفه تبلیغات صدا و سیما و تلویزیون می‌شود، کار کمی دشوار می‌شود؛ زیرا قیمت تبلیغات تلویزیون تعرفه دقیقی ندارد و هزینه تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی مختلف مثل شبکه یک، شبکه دو، شبکه ورزش، آی فیلم، نسیم و دیگر شبکه‌ها به صورت دقیق بیان نشده است. اما میانگین قیمتی برای تبلیغات تلویزیونی وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ضمن این که اگر قصد دارید بهترین تبلیغات تلویزیونی را داشته باشید، ابزاری به نام ادیستنت محصول شرکت هوش مصنوعی آویر را معرفی می‌کنیم که به کمک آن می‌توانید تبلیغات را پایش و مانیتور کنید. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تبلیغات تلویزیون

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تبلیغات تلویزیون

همان‌طور که اشاره کردیم، قیمت تبلیغات تلویزیون قیمت واحدی نیست و تعرفه مشخصی برای آن وجود ندارد. برخی از عواملی که بر قیمت تبلیغات تلویزیون تأثیر می‌گذارند، شامل موارد زیر است:

  • شبکه تلویزیونی: قیمت تبلیغات بستگی به شبکه‌ای دارد که تبلیغات در آن پخش می‌شود. شبکه‌های مختلف، بر اساس نوع و محتوای برنامه‌ها، نوع مخاطبان و نرخ تماشاچیان، قیمت‌گذاری متفاوتی دارند.
  • زمان پخش: قیمت تبلیغات در هر شبکه ممکن است بستگی به زمان پخش تبلیغ داشته باشد. به‌عنوان مثال، تبلیغات در ساعات پربازده (مثل پخش زنده و برنامه‌های پرطرفدار) معمولاً گران‌تر هستند.
  • مدت زمان تبلیغ: مدت زمان تبلیغات نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد. تبلیغات بلندتر هزینه بیشتری نسبت به تبلیغات کوتاه‌تر دارند.
  • فصل‌ها و مناسبت‌ها: فصل‌های مختلف در سال ممکن است برای تبلیغات هزینه‌های متفاوتی داشته باشند. به‌عنوان مثال، تبلیغات در فصل‌هایی که پیش‌فروش و تقاضا بیشتر است (مانند فصل تعطیلات یا جشن‌ها) معمولاً گران‌تر هستند.
  • اندازه هدفمندی: هدفمندی تبلیغات نیز بر قیمت آن تأثیر دارد. اگر تبلیغات شما به یک گروه خاص از مخاطبان معین هدفمند شود، ممکن است هزینه‌ها کاهش یابد.

معمولاً در تبلیغات تلویزیون در سراسر دنیا، هزینه‌ها بر اساس قیمت بر حسب ثانیه (Cost Per Second – CPS) یا قیمت بر اساس هزینه‌ هر هزار نفر تماشاچی (Cost Per Thousand – CPM) محاسبه می‌شوند.

تعرفه تبلیغات تلویزیون ایران

قیمت تبلیغات تلویزیون ایران در شبکه‌های مختلف متفاوت است و هزینه تبلیغات بر حسب ثانیه (CPS) محاسبه می‌شود. نکته مهمی که برای قیمت آگهی‌های صدا و سیما باید در نظر بگیرید، این است که تعرفه پخش آگهی‌ها در ساعات بامداد و صبح در تمامی شبکه‌های تلویزیونی در پایین‌ترین قیمت و در ساعت‌های عصر و شب در بالاترین قیمت است.

تعرفه تبلیغات تلویزیون ایران

قیمت تبلیغات در شبکه یک سیما

طبق آمار، میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه یک حدود ۱۰۳,۸۴۸,۳۳۳ تومان است. پایین‌ترین قیمت تبلیغات در این شبکه ۱,۲۷۴,۰۰۰ تومان برای هر ثانیه و مربوط به پخش بامدادی و بالاترین قیمت ۲۸۳,۷۲۵,۰۰۰ تومان برای هر ثانیه در تبلیغات شبانگاهی است.

قیمت تبلیغات در شبکه دو سیما

میانگین قیمت تبلیغات تلویزیون در شبکه دو صدا و سیما، برای هر ثانیه حدود ۷۷,۸۵۷,۸۶۷ تومان می‌باشد. کمترین قیمت تبلیغ ۸۸۴,۰۰۰ برای هر ثانیه مربوط به تبلیغات صبحگاهی و بالاترین قیمت تبلیغ ۲۸۳,۷۲۵,۰۰۰ برای هر ثانیه در ساعت‌های شبانگاهی است.

قیمت تبلیغات در شبکه پنج سیما

میانگین قیمت هر ثانیه تبلیغ در شبکه پنج حدود ۴۰,۶۲۱,۷۵۰ تومان است. کمترین هزینه ۴۹۴,۰۰۰ تومان برای هر ثانیه و بیشترین هزینه ۱۳۲,۴۰۵,۰۰۰ تومان برای هر ثانیه از برنامه عصر است.

قیمت تبلیغات در شبکه خبر

میانگین هزینه هر ثانیه تبلیغ در شبکه خبر حدود ۷۱,۹۲۴,۶۶۷ تومان است. کمترین هزینه تبلیغات در این شبکه ۱,۷۶۸,۰۰۰ تومان برای هر ثانیه تبلیغ در ساعات بامداد و بیشترین میزان ۱۵۱,۳۲۰,۰۰۰ تومان برای هر ثانیه در ساعت 16 الی 22 است.

هزینه تبلیغات در شبکه‌های نسیم، ورزش، آی فیلم و دیگر شبکه‌های صدا و سیما نیز متفاوت است.

تحلیل تبلیغات تلویزیونی برای داشتن بهترین تبلیغ

تبلیغات تلویزیونی یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که می‌تواند بازاریابی و شناسایی برند شما را به سطح بالاتری برساند. اما برای داشتن بهترین تبلیغ، نیاز به تحلیل دقیق و مداوم دارید. ما با کمک هوش مصنوعی آویر این امکان برای شما فراهم کرده‌ایم که با تحلیل و بررسی تبلیغات تلویزیون بتوانید بهترین تبلیغ را داشته باشید.  

ادیستنت، به عنوان یک دستیار هوشمند تبلیغات‌چی‌ها، به طور خاص برای ارزیابی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی طراحی شده است. با استفاده از این محصول، شما می‌توانید تبلیغات خود را کنترل و تجزیه و تحلیل کنید. ادیسنت با مانیتورینگ و نظارت بر تبلیغات، کسب‌وکارها را در به‌دست آوردن اهداف تبلیغاتی خود یاری می‌دهد. این ابزار بهترین گزینه برای تحلیل برای همه سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی است که به دنبال جذب مشتریان بیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی خود هستند و خواهان بهره‌وری بیشتر از تبلیغات گذشته و مطالعه عملکرد رقبا برای بهترین نتیجه در تبلیغات آینده‌شان هستند.

تحلیل تبلیغات تلویزیونی برای داشتن بهترین تبلیغ

کاربردهای هوش مصنوعی ادیستنت، دستیاری برای تبلیغات تلویزیونی کسب‌وکارها

ادیستنت، محصول هوشمند شرکت هوش مصنوعی آویر، برای نظارت و پایش تبلیغات تلویزیونی طراحی شده است و دقت بالایی در مانیتورینگ تبلیغات دارد. از مهم‌ترین کاربردهای این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.       امکان پایش و تحلیل تبلیغات و برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی

ادیستنت، دستیار هوشمند پایش تبلیغات تلویزیونی و محصول شرکت هوش مصنوعی آویر، قادر است شبکه‌های ملی و استانی در داخل ایران و شبکه‌های تلویزیونی خارجی را پایش کند و تحلیل جامعی از تبلیغات ارائه دهد. به کمک این ویژگی می‌توانید از بهترین و موثرترین زمان تبلیغات آگاه شوید و در عین حال، پس از تبلیغ برند خود، از بازدیدها و تاثیر آن مطلع شوید.

2.      پایش تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با بالاترین سرعت و دقت

سامانه هوشمند پایش تبلیغات تلویزیون و رادیو ادیستنت در کوتاه‌ترین زمان بعد از پخش تبلیغات تلویزیونی شما، آمارها و تحلیل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید از جزئیات آگهی تلویزیونی خود اطلاع پیدا کنید.

3.      امکان سفارشی‌سازی تحلیل تبلیغات

سامانه ادیستنت آویر به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر اساس پارامترهای مورد نیاز خود، تبلیغات را پایش و مانیتور کنند.

کاربردهای هوش مصنوعی ادیستنت

4.      امکان تجزیه و تحلیل پایش تبلیغات به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

با استفاده از ادیستنت، سامانه هوشمند مانیتورینگ تبلیغات رادیو و تلویزیون آویر، می‌توانید به آنالیزهای تبلیغات خود در طول هفته و به صورت ۲۴ ساعته دسترسی داشته باشید و به کمک آن از میزان موثر بودن آگهی خود اطلاع پیدا کنید.

5.      امکان ارائه گزارش کامل از تبلیغات

سامانه ادیستنت آویر به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که گزارشی کامل و دقیق از موارد مهم و مورد نیاز مانند ساعت دقیق پخش، شبکه پخش، مدت زمان پخش، نوع آگهی، تاریخ آگهی، ساعت پخش، نام شبکه شرکت آگهی‌دهنده و کد آگهی به دست آورند. این گزارش بر بسترهای مختلف از جمله اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و پنل شرکت قابل مشاهده است.

6.      امکان اشتراک‌گذاری گزارش ارائه‌شده

سامانه ادیستنت به شما این امکان را می‌دهد تا تحلیل‌های تبلیغات تلویزیونی و رادیویی خود را با سایرین به اشتراک بگذارید.

اگر قصد تبلیغات هوشمندانه و دقیق را دارید، همین حالا از طریق صفحه ارتباط با ما فرم تماس را پر نمایید تا همکاران ما در شرکت هوش مصنوعی آویر با شما تماس بگیرند.

دیدگاه خود را بنویسید:

فوتر سایت